Metode transcendentale de control al stresului

Metodele de a face față stresului vieții de zi cu zi nu sunt ceva descoperit de psihologii moderni. Bolile mentale cauzate de anxietate, la fel ca și remediile pentru stres, sunt la fel de vechi ca umanitatea însăși. Cunoașterea vedică a Indiei antice, care este prezentată azi în forma conștiinței de Krișna, merge la sursa problemei și dă soluții nu doar pentru a face față eficient stresului ci cum să eliminăm permanent cauzele anxietății care ne împiedică să ne realizăm potențialul complet de fericire și productivitate.

Abordarea psihologilor moderni este de cele mai multe ori bazată pe conceptul de om ca ființă biologică și mentală, dar nu ține cont de dimensiunea spirituală a vieții. Cercetările și sfaturile psihologilor sunt astfel de ajutor doar până la o anumită limită. Astfel ei au recomandat anumite atitudini mentale și medicamente favorabile pentru combaterea anxietăților care apar din inevitabilele crize umane. Dar în ciuda succeselor acestor tehnici, psihologii știu foarte puțin despre cum să elimine cauza primară a stresului.

Cercetătorii de la spitalul Beth Israel din Boston chiar au introdus tehnici de meditație pentru a ajuta oamenii să facă față la evenimente stresante. După câte se pare, meditația relaxată blochează efectele norepinephrinei, un hormon ”de urgență” care crește tensiunea și pulsul. Revista Health  (“Meditația: Medicament?” Iulie 1982) afirmă:

Pentru a medita, o persoană stă confortabil într-un mediu liniștit, repetă un cuvânt, o rugăciune sau o frază și menține o atitudine pasivă în fața gândurilor care apar. Starea de calm pe care o aduce meditația este cunoscută ca răspunsul de relaxare - caracterizată printr-o scădere a tensiunii, pulsului ...

Ca devotați ai conștiinței de Krișna suntem bucuroși să vedem această mențiune a meditației asupra sunetelor sau rugăciunilor - cunoscută în limbajul vedic ca ”meditație cu mantre„ - recomandată ca metodă psihiatrică de vindecare. Dar nu putem subscrie complet la această utilizare a meditației cu mantre. Cu siguranță că rostirea mantrei Hare Krișna are efecte benefice asupra corpului și minții, dar, dacă e să obținem beneficiul complet, ar trebui să înțelegem și practicăm această meditație cu mantre cu o cunoaștere a naturii sale spirituale.

Scopul original al oricărei forme autentice de meditație este să acceseze realitatea existențială. spirituală, care este partea centrală a conștiinței umane. Adevărata alinare în fața mizeriilor vieții și a anxietăților cauzate de ele poate veni doar când ne înțelegem poziția constituțională de suflete spirituale eterne. Această stare de bine ultimă ar trebui căutată și descoperită, și nu ar trebui să fim satisfăcuți doar cu o abordare ”de cârpeală” care nu elimină cauzele anxietăților.

În scrierea transcendentală Bhagavad-gita, Domnul Krișna îi dă îndrumări prietenului său Arjuna, un războinic care suferea într-o situație extremă pe câmpul de luptă. Krișna observă că Arjuna era copleșit de frică și ignoranță și nu mai vedea dincolo de frica de moarte. Krișna își începe instrucțiunile informându-l pe Arjuna despre o cunoaștere mai înaltă.

Spunând vorbe pline de înțelepciune, îi plângi pe cei ce nu trebuie plânși. Înțelepții nu-i jelesc nici pe cei vii, nici pe cei morți. (Bg. 2.11)

Domnul Krișna îl învață apoi pe Arjuna care e natura reală a sinelui, dincolo de corp și minte. Sufletul spiritual, care este identitatea noastră reală, nu e afectat de distrugerea care ar putea cădea asupra corpului. Este de asemenea prin natura sa plin de cunoaștere și beatitudine, și poate fi realizat prin percepție directă. Bhagavad-gita explică tehnicile de yoga și meditație pentru a ne trezi la starea iluminată în care putem rămâne puternici chiar în fața condițiilor adverse.

În această stare de bucurie omul ajunge la nemărginita fericire transcendentă, realizată prin simțurile transcendentale. Astfel situat, omul nu se mai îndepărtează de adevăr, și după dobândirea acestuia devine încredințat că nu există vreun câștig mai mare. Ajuns aici, omul rămâne neclintit, chiar în mijlocul celor mai mari greutăți. Aceasta este adevărata eliberare de toate suferințele ce se ivesc din contactul cu materia. (Bg. 6.21-23)

 

Știința transcendentală completă din Bhagavad-gita— care include cunoașterea despre karma și reîncarnare, și îndrumări pentru a urma calea care duce către cea mai înaltă eliberare a iubirii de Dumnezeu - e complet relevantă pentru viața din secolul douăzeci și unu. Aceste învățături nu sunt sentimentale sau imaginare, nici nu promit eliberarea instantanee fără o purificare interioară. Cum Bhagavad- gita vorbește despre esența condiției umane, recomandăm să fie studiată, nu ca o credință religioasă, ci pentru oricine este interesat să transcendă anxietățile vieții de zi cu zi.

Fiecare dintre noi este pe un câmp de bătălie în fiecare zi, fiind amenințați de atacurile inevitabile ale bolilor, bătrâneții și morții. Dacă nu ne putem baza decât pe corpul și mintea noastră atunci, atunci suntem siguri că vom suferi de anxietate, deoarece sistemele nostre de protecție sunt failibile și de fapt e sigur că vor da greș. Încercarea de a ne susține ego-ul sau starea de bine prin tehnici psihologice ca gândirea pozitivă sau abordarea impersonală a meditației vor eșua de asemenea. Doar când înțelegem forța poziției noastre de suflete spirituale eterne, în relație cu Suprema Personalitate a Divinității și sub protecția Sa, vom fi siguri și încrezători chiar când trecem prin câmpurile de luptă ale vieții.

Meditația cu mantre, sub ghidarea unui maestru spiritual care îi cunoaște scopul, va fi cea mai eficientă în această eră. Alte tehnici de meditație sunt practic imposibile azi, deoarece necesită austerități extreme și condiții de izolare care nu sunt nici posibile nici recomandate astăzi. Cântarea mantrei Hare Krișna —Hare Krișna , Hare Krișna , Krișna Krișna , Hare Hare/ Hare Rama, Hare Rama, Rama Rama, Hare Hare— e ușoară și poate fi făcută în orice situație. E nu doar va ajusta fluxul de adrenalină, va regla pulsul și metabolismul și va scădea tensiune, ci mult mai important, ne va permite să vedem tot timpul dincolo de anxietățile corpului și minții temporare și ne va permite să acționăm în această lume pentru beneficiul ultim al nostru și al celorlalți.

Lasă un răspuns